29 december 2009

*¨*¨*¨*¨*¨*¨*KALLT*¨*¨*¨*¨*¨*¨*


Kylan sitter i och ska tydligen hålla i sig! Men jag tycker att det kan räcka nu! -20 är ok, men är det kallare vill inte ens jag gå ut!
Knappt att bilen ville starta imorse, och jag förstår henne! *S*

Dagen började ju bra! Sovmorgon till 10.30!!!!! Herregud, så länge har jag väl inte sovit sen jag var tonåring!
Fick igen för det lite senare då skallebanken satte in! Har levt på kaffe och alvedon hela dagen!
Och inte nog med det!
Hade ensamtur på jobbet ikväll och det är INTE roligt om man själv är lite luggsliten!
Men det gick bra ändå!
Om jag är lugn, är brukarna lugna! Vi t o m bakade en sockerkaka tillsammans! Den ska vi kalasa på imorgon till eftermiddagskaffet!

Här hemma har allt varit som det brukar fast morsan jobbar!
Maken och barnen har fortsatt uppackningen så nu är detså gott som klart!
Dom trotsade kylan och var ute en sväng efter mellis, mest för att få lite frisk luft!
Emma sov till 9 i morse, så idag hade hon skippat efterlunch sovningen och det hade gått jättebra!

Nu längtar jag tills imorgon em. Slutar klockan 16 och sen är jag ledig till nyårsdagen då jag börjar kl.14. Hoppas på en mildare nyårsafton så att jag och Johanna kan ut och provåka våra nya skridskor!
Sen på nyårsafton middag kommer mamma, pappa och lilla lillebror och äter med oss! Och kanske stora lillebror med sambo.....
Det ska bli mysigt men framför allt GOTT!! *S*

Det gäller att passa på att äta gott nu, för nästa år...........nya tag på "isoleringen"!  :-D

Ma synes!

1 kommentar:

Lola sa...

"Isoleringen"...jo, här ska det bli ändring på den saken oxå! Så då passar det ju bra att förbränna några kalorier på dansgolvet framöver? Fast...vi måste ju börja med att dricka lite kalorier iofs.....

Gott Nytt År! :-)