6 november 2009

Längtar


Nu är längtan stor tills vår natur ser ut på detta vis! Klar luft, hög himmel, knarr under sulorna, kyla och vindbitna kinder!
Varmchoklad i termosen, limpa med ost, pulka och skidor!
Oj, oj, oj......
Och inte att förglömma dagarna med storm och snö som vräker ner, när det är helt legitimt att kura ihop sig inne med gott samvete! (Förutom då om man MÅSTE jobba osv ;-) )
Men i slutet av April, då är jag less och börjar längta efter sommaren ist! *S*
Idag har varit en lugn dag! Började med sovmorgon för mig! Fick sova till 9.30 då familjen tyckte att jag skulle vakna. Efter lunch åkte jag och J för att hämta moster på jobbet. J och moster skulle på Djungelhuset! Medan dom var där passade jag på att handla. Mat, farsdagspresent och present till T som har kalas nästa helg! Och så for jag till min farmor och fikade!
Hämtade j och moster, för på MAX och köpte hem middag! Då kom dom på att J skulle sova hos moster ikväll! Hyra film, äta popcorn och ha pyjamasparty! Min lilla stora tjej! Andra gången hon sover borta utan oss! Första gången var hon 1.5 år. Jag och maken åkte till huvudstaden över en helg. J var hos farmor & farfar. Vad händer? Jo, hon fick ett kruppanfall så dom blev inlagda på barnavd. i S-vall! Sen dess har jag haft lite svårt att "släppa" J!
Men ikväll har det gått bra! Visst, hon är förkyld nu oxå men nu är vi ju nära! Blir det ngt så är vi bara 10 min bilfärd bort!
Sitter nu och väntar på en ny tv-serie som börjar ikväll: Flash Forward. Den börjar kl. 22.55 så det är ett tag kvar.... Skulle kanske börja göra iordning barnens adventskalender?

Inga kommentarer: