14 december 2008

Sovmorgon

Min tur att få sovmorgon idag. Trodde att jag skulle sova längre än vad jag gjorde.
Kl.9 klev jag upp, hur pigg och glad som helst! Knäppt, med tanke på igår då jag gick runt "vresade" hela dagen! Stackars familj! Tror att det kallas PMS! ;-)

Fick iaf till julgodiset igår: Knäck, risbräck, chokladdoppade marshmellows och marsipanhjärtan. Ska göra chokladbollar ngn dag till veckan!
Hann även ut en sväng i det fina vädret. Promenad och kälkåkning med Johanna.
+ att innan frukost igår så gjorde jag och Johanna ljuslyktor av gamla glasburkar, äggvita, strösocker och glitterlim. Så nu står det 2 på vardagsrumsbordet och 3 i köket. Såå himla fina!

Idag har vi varit hos kompisar på grötlunch och barnen har lussat för oss. Vi var 13 vuxna och 11 barn! Julklappsutdelning och långdans blev det oxå. Johanna var så mätt, trött och nöjd när vi kom hem så hon knappt orkade äta middag!
Emma fick oxå följa med trots att hon är så fruktansvärt snorig. Ingen feber och pigg som vanligt MEN toktäppt och rosslig!

Anders har åkt igen, men vi längtar tills han kommer hem på fredag för då blir han hemma i hela 2 härliga veckor!

Morgondagen blir spännande! Johanna ska få gå till frissan för första gången i sitt 3.5-åriga liv. Ngn annan en mamma ska fixa kalufsen. Har inte riktigt bestämt HUR ännu men det ordnar sig nog när vi kommer dit! "Min" frisör är den bästa man kan tänka sig! Är såå glad att jag "hittade" henne för 3 år sedan! :-)
När vi ändå är på stan så passar vi på att käka lunch oxå. Sen har Emma växt ur sina pyjamisar, å jag är för lat för att gå upp på vinden och leta rätt på några, så vi köper ett par nya! ;-)

Inga kommentarer: