13 december 2008

Lussetåg, snoriga barn och pepparkaksbak

Igår var det fullt ös hela dagen! Luciatåg på dagis 7.30, fasiken vad jag var trött då! Men såå söta de var alla små! Sen var det kaffe/varm choklad, skinkstut, pepparkakor och saffranskaka. Vi stannade en bra stund efteråt så Johanna fick leka lite med sina kompisar.
När vi kom hem så la sig Anders och Johanna i hennes säng och tittade på film. Gissa vem som somnade? Jepp, Anders.... :-)
Kl. 11 var det dax att äta lunch, Anders var uppe då, så jag ropade på Johanna flera gånger. Tillslut var jag tvungen och gå in till henne, å då sover hon så sött! Det är jobbigt att vara lucia!
Efter lunch åkte jag och storhandlade, det blev Lidl och Kvantum. På Lidl hittade jag det mesta till julbaket för en billig peng..... *Snålis* ;-)
Ångrade sen att jag åkte på Kvantum, klockan var bara 13 men shit vad folk det var! Kö till parkeringen, kö för att överhuvudtaget komma in, lååånga köer för att komma till kassan och tillslut kö för att komma UT från parkeringen! *Suck*
Hem och packa upp alla 40-11 påsar och stuva in i skåp och på hyllor!
När middagen var avklarad satte vi igång med pepparkaksbaket! Jihoo vad Johanna tyckte det var roligt, i sisådär 30 min. Sen fick jag klara mig själv! :-)
Resultatet blev en massa pepparkakor av 1.5 kg deg!
Hade på kristyr på några som vi ska ha till lussefikat idag!
Avslutade kvällen med tända ljus och en jättebra film. Klockan var nog närmare halv 2 innan jag somnade.......

Idag ska det göras julgodis här hemma. Mer om det kommer senare......både om jag misslyckas och om jag lyckas...... ;-)

Inga kommentarer: