7 december 2008

En helg med fullt ös!

Så är den här helgen till ända....
Fasiken vad tiden går! Känns som om jag knappt har träffat Anders den här helgen, kan bero på att barnens farmor och farfar varit här oxå.
Dom kom oxå i fredags och åkte hem idag.

Fredagen var ganska lugn. Jag och tjejerna tog en tur på affärn, biblioteket och bvc.
Upptäckte i veckan som var att Emma var så gul om näsan och kinderna. Badade henne x antal gånger, men det "gula" försvann inte....tänkte kanske att det var mat! ;-)
Så jag tog och ringde bvc och vi fick komma til dr. på en gång. Jag blev lite orolig där ett tag iom att Emma hade lite gulsot när hon föddes. Men det är nog ingen fara..... i barnmaten finns det morötter, i morötter finns karoten....för mycket karoten kan göra att man blir gul/orange i huden. :-D Så det var vad dr. trodde hade "drabbat" Emma. Så nu i helgen har hon fått äta "morotsfri" kost alt. Jag har pillat bort morotsbitarna, och hon är inte lika gul längre! *Ha, ha*
Var på affärn idag och skulle köpa barnmat UTAN morot, men tro på f** att det är morötter i alla utom 3! ;-)

Lördag: Marknad på Jamtli! Mysigt som vanligt, men oxå trångt...som vanligt! ;-)
Johanna, Anders, farmor och farfar åkte häst och släde! Jag och Emma var fotografer!
Johanna fick även träffa tomten, skriva önskelista och ge till honom. Men när farmor´n tog fram kameran och ville ta ett kort, då stack Johanna! Hon ville INTE ta kort med tomten! :-)
Sen provade vi å ta kort till julkorten, men med 2 trötta barn så gick det åt skogen!
Ska ta ngn förmiddag och prova på nytt! :-)

Söndag: Ahh....jag fick sovmorgon till kl.10 + att älskade maken var upp vid 2 när Emmsan vlev lite nattahungrig! Men det känns så konstigt att få sova så länge! Halva dagen har juh gått när man kliver upp! :-D
Nåja, så fort jag hade vaknat så började möbelbygget! Johannas nya bokhylla är på plats och Emmas nya byrå! Det blev så bra! Ska bara göra lite fin justeringar imorgon!
Byrån som Emma hade ska ut till hallen, för mössor, vantar och sockar!

Passade även på att plocka ihop lite saker som ska till Sthlm. Tjejerna ska juh få en kusin i februari, så nu har jag skickat iväg lite bebis och "mamma"-saker till svägerskan. Badbalja, tuttvärmare, babysitter mm mm.
Åsså blev vi av med nästan alla julklappar. Svärisarna tog med sig dom till S-vall redan nu, för i vår bil får sakerna inte plats när vi ska till att åka!
Så kvällen innan julafton blir det julklappsinslagning som heter duga! För inget av det jag skickade var inslaget! Men jag skickade med papper, snören och adresser oxå! ;-)

Det var lite av det vi har gjort i helgen! Och imåra ska jag på stan alldeles barnfri! Mamma & Pappa kommer hit och är med tjejerna medans jag ska julshoppa och gå till frissan! *Längtar*

Inga kommentarer: