31 januari 2011

Bokat biljetter


Har precis bokat tågbiljetter till mig, pappa, syrran och stora lillebror!
Det märks att åren går för nu är det dags för ytterligare en begravning och tillhörande boupptäckning!
Denna gång i Stockholm.
Farmors enda bror gick bort inte långt efter farmor!
Kommer så väl ihåg sommrarna i Gäddede (farmor och hennes familj kom därifrån) då jag ömsom var uppe i farmors stuga, likaväl som jag var nere hos Herbert och Maybritt i deras stuga som låg nere i backen!
Hur vi satt i de där flätade stolarna i rummet med de stora fönstren och spelade kort!
Hur jag ringde upp till farmor på den gamla vevtelefonen i backelit och frågade om maten var klar!
Kommer t o m ihåg hur det "luktade" nere hos dom!
Sådana där minnen som aldrig kommer att försvinna!
När jag varit med farfar in till byn och handlat och tagit med posten från postboxen så fick jag alltid en slant!
Det är bara att konstatera: Nu är min pappa äldst på den sidan av släkten!




Inga kommentarer: