30 januari 2011

Loppis & Mora Träsk


En skön sovmorgon fick jag imorse! Fastän jag hade kunnat ligga i sängen ett tag till så klev jag upp 8.15 pigg och alert!
Vid 10 pratade jag med S och hon säger då att det är Loppis på Furan, det hade jag missat totalt. Så en snabb sväng in i duschen, på med lite kläder och iväg! :-)
Johanna tyckte det var mkt roligt med Loppis!
Hade ett "uppdrag" och när vi hittat det vi skulle ha åkte vi hem!
Vad vi var ute efter?
En overall till Johanna stl 122/128 eftersom den vi köpte i höstas har blivit för liten!
Vi fann en jättefin, nästan oanvänd från H&M för 50:-!!
Hon som sålde den frågade vad jag ville ge för den och jag tänkte att jag chansar väl med 50:- och tog det direkt!
Sen hem å fixa lunch!
Kl. 12.30 begav vi oss mot OSD Event (Folkets Hus) för att se/ lyssna på Mora Träsk!
VI fick bra platser uppe på läktaren( ingen av oss, varken barn eller vuxna ville sitta på golvet och trängas)
Det är först till kvarnen som gäller, då det inte är "numrerade" platser!
Barnen stojade, svettades och hade kul!
Åsså fick tjejerna köpa valfri Mora Träskgrej: Båda köpte en rosa MT-keps! :-) 
Tur att det bara håller på en timme! ;-)
Trötta och nöjda styrde vi kosan mot Lillänge för lite påfyllning av skåpen här hemma!
Menyn för veckan är klar för längesedan men lite mjölk, smör och pålägg behövs köpas lite oftare!
Hem och bada barn + äta middag!
Nu sitter vi här i soffan och tittar på Laban & Labolina.........
Snart sovdags för barnen och filmtajm för mamman å pappan!
Men först;  en varm och skön dusch.......extra skönt för min ömma rygg.......
På återseende!

Inga kommentarer: