19 november 2010

Tjuvstartar lite......

......med adventspyntandet! Har varit utan gardiner i köket sen 6-7 veckor tillbaka i o m renoveringen. Tog ner dom för att det inte skulle bli så skitigt.......likaså att jag fick plocka bort det mesta i köket och förvara i hallen! Jätterörigt har det varit här! Allt som man annars brukar ha i ett badrum har också förvarats i lillhallen i diverse lådor och väskor! Men nu ser jag en ände på detta elände! Det som är kvar nu är lister, bänkskiva och skåpdörrar + lådfronter samt handtag i köket. I badrummet är det lite målning som saknas! Sen är det klart! Tapetseringen av köket blir av i mellandagarna då A är ledig och vi har farmor & farfar här!
Tillbaka till adventspyntet! Som sagt så har vi varit utan gardiner ett tag och nu kan jag äntligen sätta upp dom igen! Tog mig en funderare och beslutade mig för att sätta upp julgardinerna! ;-)
Förr om åren har jag alltid jobbat 1:a advent och då har jag alltid pyntat en vecka i förväg! Så julkänslan jag har haft senaste veckan fick sig en liten uppsving idag!


Till helgen sätter jag in det tunga artelleriet med allt jul/adventspynt förutom julgranen som får vänta ett par veckor till!  :-D

Nu ska jag jobba 4 dagar innan det blir ledigt igen! På onsdag kommer min kära Momma hit och hälsar på! Och vi ska ha en sån mysig dag tillsammans! Det är ett tag sen vi träffades! Dessutom ska vi till mamma och kika på hennes lya lägenhet, hon flyttar på söndag! Tyvärr jobbar jag, så jag kan inte vara med och hjälpa till.

Nu var det egentligen meningen att jag skulle åka och hämta ut paketen med julklapparna jag beställde, men jag ids inte, Så det får bli på tisdag! Tror jag ska be lillbror och åka med mig för det är inte säkert att allt går in i bilen! :-O  Och jag kan ju inte gärna ställa mig på parkeringen och packa upp allt där! ;-)
Dessutom har ett annat paket kommit oxå: Det med alla fina julkläder till hela familjen! Det skulle jag iofs kunna hämta imorgon! :-D
Nä, nu väntar vi på att Emma ska vakna så vi kan ta oss ut på gården och få lite frisk luft! Det enda possitiva med vinterkräksjukan är att den går relativt snabbt över! Emma är pigg som vanligt, men det kommer ff lite diarré. Johanna är frisk som en nötkärna, jag har ff ingen aptit och A är ff lite dålig i magen och trött!


Liten tjuvtitt på nya badrummet! :-) Mer bilder kommer när det är pimpat och klart! :-D

                                                                Puss & Kram

Inga kommentarer: