28 november 2010

En kall 1:a Advent

Huga, det var riktigt griskallt idag på första advent! En tur på stan var inplanerad och genomfördes trots kylan! Tänk att man aldrig kommer ihåg från år till år hur kallt det egentligen blir? Men som tur är, är det en vanesak. Om ett par veckor så klagar inte jag något mer iaf utan tycker att det är ganska behagligt!
Skulle egentligen inte handla så mycket på stan men det blev klänningar till både mig och tjejerna till farmors begravning. Lite nya smycken och lite piff till köket! Bl a en jättefin "ask" till servetter! :-)
Och mycket prat blev det eftersom goaste Lolagjorde mig sällskap, eller var det tvärtom? ;-)
Det betydde mycket en dag som denna att hon var med så jag fick känna mig lite "normal" mitt i all bedrövelse!
Men nu har iallafall lilla mamma flyttat klart och vi har städat ur gamla lägenheten. Nästa gång jag ska hjälpa henne med allt vad en flytt innebär, det är den dagen hon ska flytta på hemmet!
Nu blir det lite mycket veckorna framöver så jag har beslutat mig för att inte scrappa ett enda julkort, inte skicka ett enda julkort och inte göra presentkalender till barnen! Har köpt en vanlig hederlig chokladkalender åt dom båda + TV-kalendern! Dessutom var bror med sambo hit med varsin julkalender så dom klarar sig utan paketkalender i år! De fina jag gjorde väntar snällt tills nästa år! Så den lilla lediga tid jag kommer att ha över ska jag ägna till barnen helt och fullt! Vi har tillsammans bestämt vad som ska bakas och pysslas......så då gör vi det!
På tisdag kommer prästen hit för sorgesamtal, till helgen jobbar jag, den 9:e är det begravning, minnesstund här hemma + att jag ska på julfest med jobbet samma kväll! Älskade Farmor skulle INTE bli glad på mig om jag skippade julfesten bara för att det har varit begravning på dagen! Farmor har alltid älskat fester och god mat + dryck så därför tar jag med mig farmor i mitt hjärta och hoppas på en sjujäkla rolig kväll!
Sen kommer sista lediga helgen innan jul och då stänger vi in oss här hemma och bara myser! Om vädret tillåter tar vi en tur till pulkabacken med varm choklad i ryggsäcken.
Nu ska jag fortsätta adventsstädningen med tillhörande pyntning! Ska gräva fram glöggrytan med tillhörande koppar så vi kan smaka på glöggen! På återseende!

                                                          Puss & Kram

Inga kommentarer: