18 november 2010

Det sprider sig.......

Jadå! Vem var så korkad och trodde fullt och fast på att det bara var jag som skulle drabbas av detta? Jo. jag....
Eftersom jag blev dålig på lördag morgon och var nästintill pigg och kry på tisdagen så bestämde jag att på onsdagen (igår) så skulle barnen på dagis och jag skulle på jobbet för att vara med på kommunens Kulturombudsträff! Sagt och gjort! Ungarna och gubben pigga och glada som vanligt ända tills igår morse kl. 05.15......Emma kräkte ner hela sig, hela våran säng och över halva golvet! Det var så synd om henne för hon hängde inte riktigt med på vad som hände! Av med alla kläder och tvättade av hjälpligt! Bytte om på henne och klädde in soffan i lager med handdukar och placerade henne där! Tog fram hinken och hon var såå duktig! Så fort hon behövde kräkas tog hon hinken och hulkade! Sen somnade hon! Jag åkte på jobbet för att vara med på träffen och Anders & Johanna tillbringade dagen med att "passa upp" Emma samt spela dataspel! :-)  När jag kom hem på em var Emma allt annat än pigg! Anders hade fått i henne ett par dl vätseersättning, men jag förstår henne.....det är INTE gott, trots smaksättning av saft eller juice.
Det slutade med att jag fick ta en medicinspruta och ge henne 10 ml var 5:e minut medans hon sov. Det gick lite lättare! Sen bäddade vi ner oss i soffan och sov där hela natten utan kräks eller diarré! ;-)
Så.........imorse när jag tänkte väcka Anders så var det ingen god idé! Han hade bott på hemlighuset inatt!
Nu väntar vi bara på att Johanna ska få sin dos magsjuka också, så kanske vi är klara med det för i år?!
Lite av en sjukstuga har det varit här idag. Anders har mest sovit, men Emma har varit piggare! Dock har hon oxå legat på soffan mest hela dagen och kikat på film! Ätit lite lätt har hon oxå gjort: Banan, majsvälling och vätskeersättning! Fast diarrén fortsätter.........
Alltmedan hantverkarna och vvs-installatören har sprungit in och ut för att göra klart badrummet! ;-)
Jag och Johanna tog oss en tur mitt på dagen för att åka och handla lite smått och gott! Nytt duschdraperi, halkmatta, sophink och "skithuspappersställ"! Väntar även på en ny badrumsmatta, badlakan och en hylla som borde komma med posten på måndag! :-) Har pimpat lite ikväll, men jobbarna har lite målning kvar så jag spar lite med att göra riktigt klart! Men ikväll ska jag äntligen få duscha hemma! ÅÅhh vad jag ska njuta!
Var även en sväng in på Rusta för att kika på julsaker! Tyckte inte dom hade så mycket som dom brukar? Eller? Hittade iaf en lila adventsljusstake till Emmas fönster!  Johanna har ju en rosa!  :-D
Väntar med spänning tills på söndag då jag och S ska på Dollarstore och kolla in deras tomteutbud! ;-)
Nu ska jag bädda i soffan igen, dax för lillfisen att sova!
                                                                       Puss & Kram

Inga kommentarer: