23 november 2010

Tisdag morgon

Det gick bra att jobba igår! Vissa stunder var jag tvungen att gå undan för att gråta en skvätt, men det går fort över! Jag vet ju att Farmor har det bra nu och inte behöver lida mer! Idag ska jag på möte på Rådhuset, sen till Begravningsbyrån och tillsist  plocka ur farmors lägenhet. För mig känns det som att jag vill plocka bort så fort som möjligt för att sen kunna tänka framåt! Inte ha det hängade över mig som något som blir jobbigare ju längre vi väntar! Bättre att ta hand om det på en gång!
Och jag lovade farmor att ta hand om allt den dagen hon gick bort, så jag hjälper pappa så gott jag kan!
Men vardagen rullar ju på som vanligt.......
Emma har tillfrisknat från kräksjukan och är sig själv igen. Det är däremot inte Johanna. Inget mera kräks men hon sover mest och har feber. Igår var hon jätteduktig med att dricka vätskeersättning så vi får se hur läget är senare idag!
Igår startade kommunens stegtävling! Tyckte jag lyckades ganska bra första dagen: 12145 steg! Idag blir det inte lika många, om jag inte tar en kvällspromenad! Är det inte för kallt kan det hända att jag tar en efter middagen!
Adventspyntet smyger sig fram lite i taget! Har satt upp nya gardinerna i vardagsrummet och det blev riktig läckert! I köket går allt i randigt och rutigt - typ Carl Larsson (gammal jul) och i vardagsrummet går allt i vitt! Förutom främsta panelgardinen som är vit i botten med röda amaryllisar på! Åsså såklart vit spets till det! :-)
Dags att dricka upp morgonkaffet och bege mig ut i friska luften! På återseende!

                                                                     Puss & Kram

1 kommentar:

Lola sa...

Du behöver med andra ord inte låna några vita panelisar. :-)

Kram!