31 oktober 2009

Alla Helgons dag / Halloween


Dagen började bra! Både jag och maken fick en underbar lång sovmorgon - tillsammans - eftersom tjejerna gick till farmor & farfar när dom vaknade! Dom hade oxå mysmorgon, med sagoläsning i farmors säng! Sen dukade vi upp go frukost och satt länge!
Jag och farmor´n tog en tur till Lillänge för att handla till kvällens middag: Fläskfilé Caruso till huvudrätt och vit chokladmousse med marinerade hjortron till efterrätt!
Det blev en sväng in på Rusta oxå, där jag förälskade mig i allt julpynt! Köpte litegrann till barnens adventskalender, julkort och lite annat smått och gott!

Så nu sover barnen, farmor och farfar. Jag och maken sitter ihopsjunkna i soffan, mätta och dåsiga! Men det börjar snart en skräckis på tv.......... ska prova se den, men antagligen somnar jag efter en kvart! :-)

2 ljus brinner i natt i mina fina lyktor på balkongen: 1 för min farfar och 1 för min gammomma!
Det känns som om det var igår, fast det är många år sedan dom lämnade detta liv! Men dom finns i mitt hjärta för all evighet!


Inga kommentarer: