6 juni 2011

Svenska Flaggans dag.......

......eller Sveriges Nationaldag som det numer heter!
Ja, den spenderade jag på jobbet! Dukade långbord till pensionärerna i samlingssalen, plockade sommarblommor och serverade lunchen lite högtidligt! :-)
Var på Växtvaruhuset och köpte massor med jordgubbsplant, blommor och fröer......så nu har mina kära brukare något fint att se på under sommaren, men även äta och plocka! :-)
När jag slutade för dagen åkte jag till Jamtli och hämtade familjen som hade spenderat dagen där!  Fina tjejer i Sverigedräkter, karusell, åsneridning, sockervadd och massor med skoj! Hade ju hellre varit där med dom än på jobbet.....men,men....
6 arbetspass kvar innan lååååång ledighet! :-) Planen är att jag inte kommer tillbaka till jobbet förrän Oktober nästa år.....  :-o  ;-)

I lördags eftermiddag gjorde vi ett snabbt besök på akuten! J & E lekte, busade som vanligt medan vi fixade middag! E kommer rusande och storgråter, har jätteont sin högra arm! Hon kan lyfta den rakt upp och vinka men hon kan inte vrida den! Jaha......ett kort samtal till 1177 där jag säger att vi är på väg in till akuten!
Väl inne där så leker E som vanligt förutom att höger arm hänger slak utmed sidan och hon använder den inte! När dr kommer för att undersöka så passar han på att reponera ("ploppa") armbågen som hade farit ur led! Pigluxation är en vanlig åkomma bland barn, då deras skelett inte är färdigutvecklat!
Det behövs inte mycket styrka för att dra en barnarmbåge ur led.......vilket då hade hänt här hemma!
J & E hade lekt, busat och J hade dragit E i armen å det blev som det blev!
E hade så klart jätteont, men det var minst lika hemskt för J som hade orsakat det. Hon var bekymrad över E och rädd att vi var arg på henne för det hon hade gjort! Så det blev många tårar innan allt hade ordnat sig!
Men så fort dr hade gjort sitt så var E sitt rätta jag igen och började härja runt på akuten = Vi kunde åka hem och äta en god men väldigt sen middag! :-)

Imorgon stundar ytterligare en jobbdag, men flexar ut en timme tidigare då jag ska på dagis för överlämnings samtal  med Johanna! Jisses, det börjar bli verkligt att hon ska börja skolan till hösten!
Åsså ska vi besikta kärran imorgon eftermiddag........hoppas den får blankt papper, då är det bara att börja åka runt till bilhandlarna! :-)
På onsdag är det barnmorskebesök, det andra. Det första hade vi i vecka 9 som då var inskrivningssamtal. Sen dess har det inte varit något. Så är det när man är omföderska, inga "onödiga" besök här inte! ;-)
Å till helgen ska det väl bli både öltältsbesök och danzgala i Brunflo! :-)  Skulle inte tro att dom har alko.fritt på sådana tillställningar så jag får väl hålla till godo med isvatten! Hoppas att jag inte skrämmer iväg eventuella danskavaljerer med min stora mage, för dansa det ska jag! :-)

Nu: Mot sängen och en bra bok!
Innan "Lillebror" vaknar alltför mycket och håller mig vaken halva natten! ;-)

1 kommentar:

Lola sa...

Alkoholfritt har de säkert. Om inte annat så har de kaffe vill jag minnas från i fjol! :-D