20 juni 2011

Hela söndagen hemifrån.....

Fast först kan jag ju förtälja att jag inte kom hem förrän kl. 3 på lördagnatt! Jag, S & A-L var till Månsåsens Bygdegård där SHRA hade ordnat med Rockkväll! Rocket Overdrive och Throubled Three var de band som underhöll oss! Mycket folk och varmt som attan! Synd bara att när det är som roligast är det slut och dags att åka hem! Konstigt fenomen det där! :-)

Så den välbehövliga sovmorgonen igår (söndag) lyste med sin frånvaro! Upp å hoppa vid 9, äta frukost åsså iväg till:
Frösö Zoo!
Mamma, pappa, J och L......nästan hela stora familjen var med! Det började att regna ett tag, men det gick snabbt över i strålande solsken! Alla djuren fick påhälsning......mer eller mindre.....innan det var dags för lite lunch!
Tropikhuset luktade lika äckligt som det alltid har gjort, men jag stod ut för barnens skull!
Å innan vi åkte hem så blev det traditionsenligt en massa karusellåkande och lottköpande!
Fast roligast tyckte nog tjejerna var hoppborgen.......där hade vi kunnat lämnat dom resten av dagen!
Vid 15 åkte vi hemöver för att svida om inför kvällen!
Lämna barnen hos moster för att sedan avnjuta en mycket god middag på:
Serverad av världens bästa:
"Morbror" Putte!
 




Förrätt, varmrätt och dessert slank ner!
Inte att förglömma så hade dom Pubquiz också, mycket roligt! Sista gången innan sommaren var igår, men i augusti kör dom igång igen! Väldigt fina priser oxå.......fast vi lyckades inte norpa åt oss något!

Nu ska jag inspektera barnens rum och se om dom har fått så pass ordning att jag kan dammsuga och torka golven därinne! :-)

På återseende!
*Kram*

Inga kommentarer: