9 juni 2011

Liten tripp till staden!

Igår: Först ett besök på Mvc där vi konstaterade att allt är perfekt! Blodvärden, järnvärde, vikt och blodtryck = Perfekt!
Dessutom fick vi ju lyssna på "Lillebrors" hjärtslag - 130/min. 
De enda krämpor jag har för tillfället är halsbränna, illamående och att skinnet på magen kliar!
Låg på övre kurvan för tillväxten på livmodern, men det var väldigt vanligt för en 3.dje gångs föderska!
Roligt eller ej, stor om magen är jag! :-)
Ska kanske ta mod till mig och ta ett kort å lägga ut.........    ;-)

Sen for vi ner på stan för att uträtta några snabba ärenden. Fast i vanlig ordning blev det lite mer.......
* Maggördel, sömlös bh och stödbälte till mig
* Mobil till mig
* Klänningar till mig, 3 st varav denna ska bäras på Midsommarafton:

* 2 lekklänningar till Johanna, de hade fina billiga på H&M så hon fick välja 2!
* En Mimmi Pigg t-shirt till Emma. Hon är stortokig i allt som har med Mimmi att göra och på något vis satte hon på radarn där inne på H&M och lyckades hitta en t-shirt! :-)

När vi var inne på H&M utspelar sig denna konversation:   (J - Johanna  M- Mamma)
J- Mamma, vet du? Nu har jag bestämt mig!
M - För vaddå?
J- Jo, imorgon vill jag ta hål i öronen!
M- Jaha? Är du säker?
J- Japp, imorgon vill jag det!
M - Men imorgon har vi inte tid, så vill du göra det så gör vi det nu!
J - Jamen kom då! Men vi måste ringa pappa oxå!

Så vi ringde till pappa och berättade, sen gick vi och tog hål i öronen! :-)  Snacka om stolt tjej!!!

Inga kommentarer: