21 oktober 2010

Varje månad, en vecka

Ja, jag behöver nog inte bokstavligen beskriva vad detta innebär......men varje månad när detta fenomen infaller så blir jag som förbytt! Trött, grinig, godissugen så in i norden och mer trött!
För varje gång så blir jag än tröttare och känner inte igen mig själv! Jobbar gör jag och tränar, men hemmet det förfaller denna vecka. och jag vet ju att när det är över så infinner sig orken med ny kraft! Men mitt under perioden så känns det ganska hopplöst!
Just nu är jag i mitten av detta nödvändiga ont, och är såå trött! Idag har jag varit ledig och vi har inte gjort ett jota......jo, jag dammsög av det värsta men annars har vi bara latat oss! Tjejerna tycker iofs att det är mysigt när mamma är trött för då ligger vi tillsammans och kikar på film eller läser böcker! :-)
Note to self: Köp järntillskott inför nästa period!
Igår åt vi blodpudding till middag och jag tycker egentligen inte om det men äter det ändå för att resten av familjen gillar det. Brukar få i mig en skiva men igår åt jag 3!! Och jag tyckte det var gott! Är det så att kroppen (knoppen) säger mig att jag saknar något? Det tror jag iaf!
Ska jobba hela helgen och efter det så är det slut på den här omgången oxå! Vore det inte för att vi någongång ska få till syskon till tjejerna, så skulle jag göra nästan vad som helst för att slippa detta helvete!
Nä, nog om detta! Ska fortsätta vara trött ett par dagar till men sen så........
Jädrar i min låda!
Vi väntar fortfarande på att badrummet ska fixas och köket! Det tar nog den tid dom sa att det skulle ta - 5-6 veckor! *Suck*
Men helsikke vad fint det blev i vardagsrummet med de nya tapeterna!!! :-)
Nu saknas "bara" soffan, mattan, kuddarna och det nya bordet så är vi färdiga där iaf!
Och sen ska tavlor och foton upp, men det får vänta tills möbleringen är klar!

Puss & Kram

Inga kommentarer: