2 mars 2010

Fri-tid.....



Har tokjobbat 4 dar på raken, men nu är jag ledig i hela 1,5 dag!
I helgen som var, var ju barnens farmor & farfar här. På lördagen var dom i Vinterstaden hela dagen och på söndagen var dom hemma med Emma medan Anders och Johanna var på Mora Träsk! Det var 3:dje året i rad Johanna var iväg och hon tycker att dom är såå bra! Förra året köpte hon alla 6 cd´s + 6 dvd´s och dataspelet! Så i är fick hon köpa deras nyaste cd med tillhörande sångbok! Just ja, hon köpte ju en t-shirt första året vi var och diggade dom! :-D
Tur det snart är påsklov så jag oxå får vara med mina tjejer! Har tagit ledigt hela påskveckan just för att få vara med barnen! Visst, när jag har jobbat dag så kommer jag hem vid halv fem och vi lagar middag tillsammans men efter det så är det ju nästan läggdax! Så de få hellediga dagar jag har viger jag helt åt barnen (och maken)! Imorgon är jag helledig och hoppas på goväder! Då packar vi skridskor och lunch och beger oss till vinterstaden! Är det styggväder blir det mys och pyssel! Tur för mig att mina prinsessor är lika pysseltokiga som mig!

Så härligt att det har blivit mildare ute nu, så jag äntligen kan ta mina promenader igen! Det har varit lite väl kallt på senaste tiden för att jag med mina usla luftrör ska kunna promenera! Har inte ens kunnat gå till garaget utan att täcka för hela ansiktet med en tjock halsduk!
Men nu är det hopp om våren! :-)

Maken började träna Bujinkan Budo Taijutsu igår, efter många års uppehåll!  Och då kan ju inte jag vara sämre! Så jag följde med L & J på StepIn nu ikväll! Fick en gratis provvecka, men ska lösa medlemsskap så fort jag har fått friskvårdspengen av jobbet! Och det blir på torsdag! Så nu kommer det bli full fart efter barnen har somnat, för då packar jag väskan och åker och tränar!
Är så peppad nu efter min lyckade viktnedgång så ni anar inte!! :-)
Jag siktar på beach 2010......  ;-)     *S*

Idag var Radio Jämtland på jobbet! Chefen, jag och några av mina kollegor fick äran att ställa upp i programmet: Skivor på jobbet!
Det var roligt, men samtidigt lite hemskt! Lyssnade på programmet när jag kom hem och tänkte: -Låter jag verkligen så där när jag pratar? Omg! Ja, det hörs ju att jag är från Jämtland iaf!
För den som vill lyssna så varsågod:

Nu: Rekreation i soffan med lite tv!
*Kram*


Inga kommentarer: