5 juli 2010

*¨*¨*¨*¨* Home, Sweet Home! *¨*¨*¨*¨*


Nu har vi kommit hem efter att ha varit hemifrån i lite drygt 1.5 vecka! Och så härligt vi har haft det!
Traditionsenligt midsommar firande på Ånäsparken. Dans runt midsommarstången, fika på den blommiga filten, gåbingo, bollrace mm.
Grillat till middag nästan alla dagar! Och så har det såklart blivit ett och annat glas vin!
Vi har haft tur med vädret alla dagar förutom en, och då åskade det som aldrig förr! Det var lite läskigt faktiskt! Men ungarna tyckte det var jätteroligt att stå med farfar på balkongen och titta på blixtarna! * Hua*
Ett par löparrundor har jag oxå hunnit med! Så roligt att springa nya rundor varje dag, det går som lite lättare då! :-)
Fast vi hade sagt att jag inte skulle på ngn stad så blev det så ändå! Barnen ville så gärna åka Sundsvallsbussen, så vi gjorde en liten utflykt: Jag, barnen och farfar´n! Parkerade farfar och en sovande Emma på en parkbänk medan jag och Johanna ägnade oss åt lite shopping!
I fredags packade vi ihop och åkte till Hammarstrand! Hämtade gubben när han kom med bussen och sen åt vi middag ute hos Gammomma & Gammoffa!
Åkte till Kilen och installerade oss i huset! Supermysigt!
När barnen somnat satt vi och spelade kort halva natten och till det ett par iskalla cider!
I lördags var det Nostalgia Hillclimb. Meningen var att vi alla skulle kika men det var si in i helvete hett så jag och barnen stannade hos gammomm och gammoff! Vi tog en promenad runt byn och köpte glass!
Gick till lekparken men insåg ganska snart att även där var det på tok för hett!
Åkte tillbaka till Kilen och förberedde grillmiddag för 11 pers. istället! Barnen fick ligga på köksgolvet och titta på film....där var det svalast! :-)
På kvällen for vi igen för att titta på prisutdelningen men när klockan närmade sig 21.30 var båda barnen(och vi) ganska trötta så vi gav upp!
I går (söndag) packade vi ihop igen och for hem!
Och jäklar vad härligt det är att komma hem ändå!
Visst, det är härligt att vara borta på semester oxå, men nog trivs jag bäst hemma!
Mamma fick sig ett gott skratt igår när jag berättade hur roligt jag tyckte det var att torka smulor från mitt eget köksbord! :-D
Och sova i min säng!
Och sitta på min balkong!
Slippa ha garderoben nerknölad i en väska!
För att inte tala om hur lyckliga barnen var att få vara i sina rum, med sina älskade saker!
*HÄRLIGT*
Nu dröjer det ett par veckor innan jag behöver packa min resväska, vi ska ju till Stockholm en vecka i augusti.
Men redan nu på fredag drar familjen till Sundsvall för att gästa Gatufesten!
Men jag blir hemma för jag har andra planer! :-)
Fredag em/kväll är bokad med diverse spännande saker, lördag är det marknad i Ström på dagen och på kvällen/natten grillfest hos bästaste S & R........söndag....ja, den tar jag som den kommer tills familjen kommer åter!
*
Nu ska jag strax natta barnen och vänta på att gubben ska komma hem från träning!
Sen sticker jag iväg på min runda!
På återseende!

Inga kommentarer: