24 juli 2010

Årets första dopp i Storsjön


I förrgår åkte vi ner till Storsjön med lunch och badkläder. Visst, det blåste som tusan men det var varmt och skönt! Barnen plaskade och mådde hur gott som helst! Jag hade dock inte tagit med mig bikinin och det ångrade jag, för det var faktiskt skönt i vattnet! Jag "badade" så långt mina shorts tillät!
Först att doppa sig var morbror M, sen Johanna och då kunde ju inte Emma låta bli heller! *S*
¤
Igår var vi på Jamtli igen, den här gången följde Moster med! Vi åkte häst & vagn.....trodde det bara var en liten sväng dom körde, men det var en tur över hela Jamtli!
Åt lunch på Restaurang Hof,  hälsade på alla djuren i vanlig ordning, åt glass och flottade timmer!
Igår kväll var moster barnvakt så jag och gubben for iväg och spelade bilbingo! Det var ett par år sedan vi var iväg på det tillsammans! Vi lyckades vinna igen det vi satsade plus lite till! :-)
¤
Ikväll står det Stråket på min agenda! Men först ska vi till Björkbacka så barnen får leka av sig!
* Ha de!*

Inga kommentarer: