5 februari 2011

Utanför kommungränsen

Åkte mot Brunflo vid 10-tiden! Svängde in på blomsteraffären och köpte en härlig bukett tulpaner till S som fyller år idag! Fick kaffe och en liten pratstund med lilla H innan det var dags för mig och S att åka mot Svenstavik!
Vi hade sån tur att det slutade snöa efter ett par mil, det är inte roligt med snörök!
Fann det jag skulle ha på Dollarstore + lite till i vanlig ordning! Det mesta var faktiskt fiskegrejjor! :-)
Sen åkte vi in på byn och tog en fika innan vi åkte hemåt! På hemvägen åkte vi in i Fåker, bara för att kolla lite grann! Där skulle jag kunna tänka mig att bo! Inte alls långt från stan och det är såå fint! :-) 
Avsides men nära......
När vi kom åter till Brunflo gick vi in på Antik & Begagnat! Tycker inte om det stället egentligen, mest för lukten och att det är "skitigt"! Men både jag och S älskar loppisar så vi stod ut medans vi givk där och kikade! Ett och annat gott skratt fick vi där bland hyllorna med "skräp"!
¤

Nu sitter hela familjen i soffan och barnen har "Bio"! :-) Vet inte huuur många gånger dom har sett
Prinsessan & Grodan och dom tycker den är lika bra varje gång! :-)
¤

Å lite senare ikväll när minstingen har lagt sig är det dags för första deltävlingen i Melodifestivalen!
J ville vara uppe och titta med oss, såklart får hon det!
Får se hur länge hon orkar med! ;-)
Känner jag henne rätt så har hon slocknat på soffan före klockan 21!
¤
Imorgon står det städning och middag i Brunflo på schemat! :-)



2 kommentarer:

Skånegrabben sa...

Hej

Verkar vara en kul runda ändå ni gjort.
Ja skitigt är en sak, men är loppissakerna bar aok kan dom ju diskas m.m.

Daniel sa...

Det är hemskt att det inte finns någon Dollarstore i Stockholm. =(